באיזה מקרים נעשה נקודת חשמל חדשה ומתי נפצל?

הסיבה האופיינית ביותר להתקנה של נקודת חשמל  חדשה היא כאשר נקודת החשמל הקודמת אינה מסוגלת יותר לספק זרם חשמלי, כלומר אינה פועלת כראוי. במקרים מסויימים, כאשר אין מקור חשמל בתוך החדר, יש להעביר אותו ממקום אחד למקום אחר, או שיש לחלק אותו לשתי נקודות. במצבים אחרים יידרש חשמלאי בעל רישיון לפצל מקור חשמל לשני אזורים נפרדים.

In-which-cases-will-we-make-a-new-electricity-point-and-when-will-we-split

מה זה בעצם פיצול נקודת חשמל?

פיצול נקודת חשמל הוא למעשה הוספה של שקעים. ההליך כולל חיבור שקעים לנקודות חשמל קיימות במקומות אסטרטגיים כדוגמת הספה בסלון, השיש במטסח, שולחן העבודה, המיטה ועוד.

פיצול נקודות חשמל יכול להיות פתרון יעיל, אולם יש לו מגבלות:

מאחורי כל שקע נמצאת נקודת החשמל. כאשר חשמלאי מפצל נקודת חשמל הוא מחבר מספר שקעים לאותם חוטי החשמל בתוך הקיר. זו הסיבה שפיצול נקודות חשמל אינו רעיון טוב עבור מכשירי חשמל שמשתמשים בחשמל רב, כמו מקרר, מזגן, מדיח כלים, כיריים ועוד רבים. מכשירים אלה דורשים בדרך כלל שקע כוח או שקע תלת פאזי.

למה לא להשתמש במפצל או כבל מאריך?

מפצל או כבל מאריך הן אפשרויות מסוכנות. הם עלולים לגרום לשריפה להתקצר ולגרום נזק. הם יכולים להיות שימושיים עבור פתרונות זמניים. עם זאת פיצול נקודת חשמל הוא פתרון מאובטח, מסוגנן ופשוט.

השקעים המחוברים לאותם חוטי חשמל יחדיו יכולים להגיע לזרם מרבי של 10 אמפר. מומלץ לא לחרוג מהמקסימום. איך מחשבים כמה אמפר זקוק כל מכשיר? מכשירים מסוימים מסומנים באות "A" שהיא ראשי תיבות של אמפר. מכשירים אחרים מסומנים באות W, המייצגת את המילה וואט. יש להכפיל את כמות הוואטים ב-220 (המתח החשמלי בישראל).

לדוגמה, אם מכשיר ספציפי משתמש ב-2000W, יש לחלק אותו ב-220V, ואז נקבל את כמות האמפר: 9A.