דוד שמש לא מחמם

דוד השמש לא מחמם? לפני שאתם מתקשרים לחשמלאי או טכנאי, אנא קראו מאמר זה כדי ללמוד על הבעיות הנפוצות ביותר בדודי חשמל. 

ראשית, בואו נדבר על מדוע הדוד שלכם אינו מחמם.

placeholder

בוילר לא מחמם: תקלה מאוד נפוצה

הדוד הופעל, הטיימר נדלק, אך דבר לא קרה ויוצאים רק מים קרים. במקרה שכזה, ייתכן כי גוף החימום הוא הבעיה.

כאשר מצטברת הרבה אבנית, החימום יהיה חלקי בלבד, אבל אם המים לא מתחממים בכלל, זה סימן שיש להחליף את גוף החימום או את הפלאנג' (זהו המכשיר בתוך הדוד שמכיל את גוף החימום והתרמוסטט).

מה אם הדוד לא מחמם גם לאחר החלפת גוף החימום? הבעיה יכולה להיות אחרת אבל יש פתרון מיידי.

דוד שמש לא מחמם בגלל קולטי השמש

כדי לבדוק האם הבעיה היא אכן בגוף החימום, הדליקו את הדוד ביום שטוף שמש ובדקו האם מים חמים זמינים ללא כל חיבור לבוילר. אם עדיין אין מים חמים, ייתכן כי קולטי השמש  אינם פועלים כראוי. החלפה של קולטי השמש איננה זולה, אבל ייתכן שכל מה שתצטרכו לעשות זה לשטוף את הקולטים אשר צברו לכלוך. רק כאשר הבעיה נותרת בעינה, עליכם להתייעץ עם טכנאי של קולטים סולאריים.

חימום הדוד מושפע מטרמוסטט לא תקין

אם עדיין אים מים חמים גם לאחר שהחלפת את גוף החימום ובדקתם שקולטי השמש פועלים כראוי, ייתכן שמדובר בתקלה חשמלית, קצר חשמלי או תרמוסטט.

אם הדוד מקצר עליכם להזמין חשמלאי בקריות, אך אם אתם רואים שזו לא בעיה בדוד מקצר, ייתכן כי מדובר בתרמוסטט תקול.

כיצד עונות השנה משפיעות על תקלות בדוד

אנו משתמשים באנרגיה סולארית לחימום המים שלנו בישראל, שנהנית מימי שמש רבים. במרבית הבתים בישראל המים מחוממים בקיץ באצמעות דוד שמש ובחורף עם דוד חשמלי או חימום מים באמצעות גז.

ישנן תקלות עונתיות מסוימות בכל השיטות. מצבים בהם אין מים חמים ודוד השמש אינו מחצם, או כאשר הדוד החשמלי אינו מחמם מספיק בחורף.

למה דוד השמש לא מחמם בקיץ?

אם דוד השמש לא מחמם בקיץ, רוב הסיכויים הם שהקולטים אינם פועלים כראוי. אפשר לנקות ולשטוף את הקולטים, אבל זה לא תמיד אומר שזה יעבוד.

אז מהן הסיבות שיכולות ליצור תקלות מסוג זה?

בזמן החורף חיממנו את המים עם הדוד החשמלי והוא התמלא באבנית שמונעת את חימום המים בצורה טובה. ופעה זו רווחת מאוד בישראל בשל איכות המים אשר מייצרים אבנית רבה בעת חימום.

הקולטנים ישנים ולא מצליחים לנצל היטב את חום השמש. כדי לפתור בעיה זו, ייתכן שתיאלצו להחליפם במידת הצורך. יש לציין כי גם הקולטנים לעיתים מתמלאים באבנית ואז יש לנקות אותם מהאבנית בכדי שדוד השמש יחמם היטב.

מלבד הקולטים עצמם, קיימים גם פנאלים אשר מרתיחים את המים בתוך צינורות קטנים שמעבירים מים לוהטים לתוך הדוד.  במקרה שבו הצינורות הללו סתומים, מים חמים לא יוכלו להגיע לתוך הדוד ותהליך החלפת חום לא ייתבצע כראוי.

למה דוד השמש לא מחמם בחורף

בימי החורף בישראל יש מעט מאוד ימים שימשיים אשר מסוגלים לחמם את המים כראוי. עקב כך, ברוב הבתים משתמשים בדוד חשמלי בכדי לחמם את המים.

גם דודים חשמליים עלולים להיתקל בבעיות, חלקן חשמליות וחלקן קשורות למערכת הדוד. כך למשל, כאשר דוד הבוילר לא מחמם כמו שצריך ייתכן שיש קצר בדוד החשמלי, בעיה בגוף החימום או בתרמוסטט.

במקרים אלו הדוד החשמלי לא יחמם את המים ותצטרכו להזמין חשמלאי או טכנאי דודים כדי שיבדוק את הבעיה. 

מצב נוסף בו דוד החשמל לא מחמם בחורף הוא כשאתם גרים בבניין דירות. במצב זה זה לא שאין מים חמים בדוד שלכם כשאתם מחממים אותם, אלא שלכל הבניין יחדיו קיימת מערכת צינורות אשר מחוברת לדודים הקטנים של הדירות. בין הצינורות המשותפים לדודים הקטנים לא קיימת הפרדה ועל כן כשיש מים קרים בצינורות, הם זולגים באופן ישיר לדודים שבדירות ומקררים אותם. תופעה זו גם גורמת לכך שאתם תרגישו שהמים בדוד שלכם לא מתחממים מספיק או שדוד החשמל שלכם לא מחמם טוב.