היתרונות של תאורה חסכונית

בית חסכוני באנרגיה הפך למטרה של כמעט כל בעלי הבתים המודרניים. עלויות נמוכות יותר, ביצועים גבוהים יותר – מה יש לא לאהוב? 

 

בהשוואה לנורות ליבון מסורתית, לנורות חסכוניות באנרגיה כגון הלוגן, מנורות פלואורסצנט קומפקטיות (CFL) ונורות LED יש את היתרונות הבאים:

 

  • משתמשות  בכ- 25% -80% פחות אנרגיה 
  • יכולות להחזיק מעמד פי 3-25 יותר
היתרונות של תאורה חסכונית

עלויות אנרגיה נמוכות יותר

תאורה חסכונית כוללת צריכת אנרגיה נמוכה בהרבה בהשוואה לנורות ליבון מסורתיות. עבור נורה אחת ההבדל הוא קטן, אבל כשמדברים על תאורה בכל רחבי הבית או העסק, ההבדל הוא עצום.

תוחלת חיים ארוכה יותר

נורות חסכוניות באנרגיה אמנם עולות יותר ברכישה, אך הן בעלות תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר הנורות המסורתיות.

פחות השפעה על הסביבה

להיות ידידותי לסביבה הופך להיות חשוב יותר ויותר ככל שעובר הזמן, ומעבר לנורות חסכוניות יותר היא דרך נהדרת להתקדם. תאורה יעילה וחסכונית צורכת פחות חשמל, מה שעוזר להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של ביתכם.

מהן אפשרויות התאורה החסכוניות ביותר?

שלושת סוגי התאורה החסכוניות באנרגיה הן אורות הלוגן, מנורות פלורסנט קומפקטיות (CFL) ולד.

אורות הלוגן

בעוד שניתן למצוא אותן לרוב במשרדים, אורות הלוגן מתחילות להופיע יותר ויותר בבתים. בתאורת הלוגן יש כמוסה המחזיקה גז כדי להגביר את יעילותה והיא יוצרת ספקטרום "נקי" ממוקד יותר של אור שיכול לעזור להקל על עומס הראייה. העלות של מנורות אלו ירדו משמעותית בעשור האחרון וניתן למצוא מגוון גדול יותר של סגנונות וצבעים.

מנורות פלורסנט קומפקטיות (CFL)

נורות CFL הן מה שבדרך כלל תמצאו על מדפי החנויות כיום. הן מעוצבות באותו גודל וסגנון כמו נורות הליבון המסורתיות, אך הנורה עצמה כמעט נראית כמו טוויסט גלידה רך. זו הייתה דרך גאונית לקחת את העוצמה והקיבולת של האור הפלואורסצנטי המסורתי הארוך ולהתאים אותו כך שיוכל להתאים לתאורת הבית ולייצר ספקטרום רחב של אור.

חשוב לציין, אמנם העלות שלהן ירדה משמעותית, אבל הו עדיין יקרות יותר מהליבון המסורתי – עם זאת, הן גם מחזיקיות מעמד פי 14 יותר.

בהשוואה למנורת הליבון, מנורות פלורסנט קומפקטיות משתמשות ב- 1/5 או 1/3 מההספק החשמלי. מחיר CFL עולה יותר מהנורות המסורתיות אך הן יכולות לחסוך לכם פי 5 מעל מחיר הרכישה בעלויות החשמל לאורך חיי המנורה. CFL משתמשות בכשליש מהאנרגיה של ליבון הלוגן.

LED

נוריות LED באור לבן אוחזות בפוטנציאל הגדול ביותר לעתיד של כל סוגי התאורה הנפוצים מכיוון שהן אחת הטכנולוגיות החסכוניות ביותר והצומחות במהירות כיום. נוריות LED מוארות על ידי תנועת האלקטרונים במוליכים למחצה. אלה נורות קטנטנות שמתאימות בקלות למעגל חשמלי. הן מבצעות מגוון עבודות וניתן למצוא אותם במכשירים רבים ושונים. למשל, הם מעבירות מידע משלט רחוק, מאירות רמזורים, יוצרות מספרים על שעונים דיגיטליים ועוד.. זהו אחד מסוגי התאורה היעילים ביותר באנרגיה, עם תוחלת חיים שיכולה להחזיק פי 50 מ- CFL.

נוריות LED משתמשות בכ- 20-25% מהאנרגיה ומחזיקות מעמד פי 20-25 יותר מנורות ליבון מסורתיות. הן אמנם  עולות יותר בהתחלה, אך ניתן להחזיר את העלות בשלב מאוחר יותר מכיוון שהן צורכות פחות אנרגיה ונמשכות לזמן רב.

מחפשים חשמלאי בקריות? ✓ זמין עבורכם 24/7 ✓ ניסיון של 20 שנה ✓אמינות ✓ יחס מהיר ומחירים הוגנים. אמין, מוסמך ומקצועי לעבודות חשמל בזול.