התקנת מכונת כביסה

הכנות להתקנה

התקנת מכונת כביסה דורשת שלושה חיבורים. אלה הם חשמל, מים וניקוז. לכן כאשר אתם בוחרים את מיקומה העתידי של מכונת הכביסה, זהו חשוב ביותר ששלושת החיבורים האלה יהיו קרובים למכונת הכביסה, במרחק של עד 2  מטר.

placeholder

חשמל

עדיף לפנות לחשמלאי מקצועי כדי להקים מקור חשמל חדש אם אין כזה בקרבת מקום. מכונת כביסה היא צרכן כבד חשמלית. עדיף לחבר אותו ישירות לשקע חשמל (שקע חשמל). עם זאת, לא מומלץ לחבר את מכונת הכביסה למפצל/הארכה.

מים

ישנן שתי אפשרויות עבורכם אם נקודת המים רחוקה.

נקודת מים חדשה – ניכר כי נקודה שנגישה רק למכונת הכביסה שלכם היא הפתרון הטוב ביותר. הבעיה היא שאם אין לכם בית שנמצא בשיפוצים כרגע, זה יעלה לכם הרבה וייקח הרבה זמן להתקין קו מים חדש.

חיבור למקור קיים – זוהי הדרך הפשוטה והמשתלמת ביותר לחבר את צינור המים של מכונת הכביסה למקור מים קיים. האינסטלטור יצטרך לקדוח לתוך הארון כדי להתקין את הצינור אם הנקודה נמצאת בתוך הארון. במקרים רבים, ייתכן שיש מכשיר אחר המשתמש באותה נקודה. לכן, יש צורך להחליף את הברז הרגיל בברז משולב. 

תעלת ניקוז

נקודת ניקוז בלעדית היא הפתרון הטוב ביותר, בדיוק כמו שאר הנקודות. חשוב לציין כי התקנת קו ביוב חדש תעלה לכם הרבה כסף ותארך זמן רב. לכן, עדיף לחבר את צינור הניקוז שלך לצינור קיים. זה כולל החלפת הסיפון הרגיל, שהוא הפלסטיק שנמצא מתחת לכיור ושולח מים לביוב, וחיבור הצינור לסיפון המשולב.

כיצד להתקין מכונת כביסה

מומלץ לפנות לאיש מקצוע אם המכונה שלכם חדשה לגמרי. שלושה שלבים נדרשים להתקנת מכונת כביסה.

חיבור לנקודות– אם כל הנקודות צמודות זו לזו, אינכם צריך להזמין מישהו שיתקין את המכונה. אתם יכולים לחבר את המכונה למים, לחשמל ולניקוז בעצמכם. במידה ולא, אנו ממליצים לפנות לבעל מקצוע שיעזור לכם לבצע את ההתאמות הנדרשות.

כיוון המכונה-יש בקצה התחתון של מכונת הכביסה שני סטנדים קטנים עשויים פלסטיק. את המעמידים הללו יש לסובב החוצה או פנימה כך שהמכונה תהיה ישרה על הקרקע. ניתן לבדוק זאת בקלות בעזרת פלס.

הפעלת ניסיון – בכדי לוודא שכל החיבורים בוצעו כמו שצריך, הפעילו את המכונה בתכנית קצרה כדי לבדוק שאין נזילה בכניסת המים אל המכונה או ביציאתם.

לאחר ההתקנה – איך לשמור על מכונת הכביסה?

סיימתם להתקין את המכונה, הפעלתם אותה, והכל עובד כמו שצריך? מצויין!. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על מכונת הכביסה לאורך זמן:

הגבילו במשקל ואל תדחסוה – למרות שלעיתים זה די מפתה, לא מומלץ להעמיס משקל על המכונה. עומס מוגזם יכול להכביד על הציר ולגרום לנזק. טיפ מומלץ הוא להשאיר מרווח של חמש אצבעות בין הכביסה לקצה התוף.

לא למשוך – אף פעם אל תמשכו בכוח את ידית המכונה אם הדלת לא נפתחת כי זה עלול לשבור אותה. במקרה כזה כדאי שתבדקו את הפילטר שסביר להניח נסתם.