מהו מונה חשמל?

מונה החשמל מותקן על ידי חברת החשמל ומחבר אליו את כל מערכת החשמל שלכם. המונה מאפשר לחשב את בכמה חשמל אתם משתמשים ואת המחיר שתצטרכו לשלם באמצעות חשבון החשמל.

מהו מונה חשמל?

היכן נמצא המונה?

מונה החשמל ממוקם בארון החשמל בחדר המדרגות, או בדירה. 

מספר מונה החשמל של הדירה שלכם מופיע בחשבון החשמל שלכם. זה מאפשר לכם לזהות את המונה. צריכת החשמל מחושבת במונחים של צריכה (בקילוואט), ביחידת-זמן (שעה).

ושוב חזרנו לקוט"ש. המחיר ליחידת קוט"ש נקבע על-ידי "הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל" שהיא גוף ממשלתי עצמאי המפקח על פעילות החברה.

הנתון המופיע על המונה הינו סך צריכת החשמל מאז התקנת המונה ועד עתה כאשר כמות יחידות הצריכה התקופתית בקוט"ש נקבעת על-ידי הפחתת נתוני הקריאה הקודמת במונה מהקריאה הנוכחית.

כיצד פועל המונה הרגיל?

החשמל הזורם במערכת יוצר פולסים, הנרשמים במד. מד זה סופר כמה חשמל השתמשת. שעות קילוואט (kWh) הן היחידות המשמשות למדידת חשמל.

שינויים בצריכת החשמל בבית עלולים להשפיע על תדירות הפולסים. התנודות הללו נגרמות על ידי זמן השימוש במכשירים, בכמה מהם אתם משתמשים וכמה כוח הם צורכים.

תצוגת המונה מציגה את מספר הפעימות שנרשמו (בדומה לשעון הק"מ במכונית).

אחת לחודשיים בא – "קורא המונים" של חברת החשמל לקרוא את הרשום במונה.

מה קורה אם לחשבונית שאני מקבל יש צריכת חשמל גבוהה יותר מזו שבמונה שלי?

במקום לשלוח אותו כל חודשיים, היא שולחת אותו רק חמש עד ארבע פעמים בשנה קלנדרית. בחודשים הנותרים היא מעריכה את הצריכה.

חברת החשמל תשווה את הצריכה שלכם לשנים קודמות ותחייב אתכם על סמך צריכה זו. זה ישלים את ההבדל על ידי חיוב ממך או פיצוי על כל שגיאה בקריאה בפועל הבאה.

שימו לב למספרים! כך תקראו את מונה החשמל

מספר המונה מורכב מחמש עד שש ספרות, המייצגות את הצריכה שלנו ביחידות קוט"ש. הספרה האחרונה גבוהה מהנקודה העשרונית. אם המונה מציג את המספר 4444.5, הקריאה הנוכחית תהיה 4444.5 קילוואט-שעה.

חשמלאי בקריות – טיפול בכל סוגי תקלות החשמל במקום אחד ! ביצוע מגוון עבודות חשמל במחירים המובילים בארץ! שירות מהיר ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר