נקודות חשמל - איך מתאימים את עצמנו לטכנולוגיה העכשווית?

השינויים בהרגלי הצריכה לצד ההתפתחויות הטכנולוגיות, הביאו איתם עלייה בכמות מוצרי החשמל הביתיים. זה מגביר את הצורך שלנו להגדיל את נקודות החשמל בתוך הבית. 

נקודות חשמל נוספות עשויות להידרש בכל שלב בחיי הנכס: בשלב התכנון (ולרוב היקר ביותר), במהלך העבודה הסופית ולאחר אכלוסו.

נקודות חשמל - איך מתאימים את עצמנו לטכנולוגיה העכשווית?

מי מוסמך להכין נקודת חשמל?

חל איסור על מי שאינו מורשה לבצע עבודות חשמל ולכן כל עבודות החשמל שאתם זקוקים להן חייבות להתבצע רק על ידי חשמלאי בעל הסמכה מתאימה.

מעשית, שתי רמות ההסמכה הרלוונטיות לצרכי הבית כוללות חשמלאי מעשי (כאשר מדובר בנקודות חשמל סטנדרטיות) וחשמלאי מוסמך (במקרה של הרחבת פאזה, שקע תלת פאזי וכו').

כיצד מבצעים תוספות אחרי גמר הבנייה

את התוספות במהלך שיפוצים וכן במהלך ובגמר בניה מקובל להתנות במחירונים מקובלים, כאשר הנפוץ שבהם (אך גם היקר שבהם) הוא מחירון דקל. חשוב ביותר לציין מראש את כל העלויות הנלוות במידה ותרצו להוסיף נקודות חשמל רגילות במהלך השיפוץ/בניה, בקשה נפוצה מאוד גם במתוכננים שבין המזמינים.

חשוב להדגיש שמחירון דקל כולל את כל מחירי חומרי הגלם (ומבטא למעשה את כל המחיר של נקודת החשמל, לא כולל עבודה ומע"מ).

בסך הכל, המחיר המחושב לפי המחירון לנקודה הוא כ-165 שקלים לשקע רגיל, מה שיחד עם עבודה ומע"מ אמור לעלות בסביבות ה-250 שקל לכל היותר.

בדיקת שוק שערכנו העלתה כי חשמלאי מוסמך מבצע את העבודה הזו, גם בבתים מוכנים (מה שאומר יותר עבודות תשתית בדרך כלל) במחיר שנע בין 200-280 ₪, כך שאין כל סיבה לעבור את מחיר ה-300 ₪ ליחידת חשמל רגילה, במיוחד כאשר מדובר בשיפוץ גדול ממילא.

מהו המספר המקסימלי של נקודות חשמל שאני יכול לקבל בהסכם שיפוץ?

אלא אם הוסכם אחרת בכתב וחתום על ידי שני הצדדים, החוק קובע כמה נקודות חשמל על קבלן לספק. אלו הנקודות שחושבו:

  1. שני שקעים לחדר
  2. כל חדר צריך נקודת אור
  3. לכל חצר או מרפסת בגודל של יותר מ-2 מ"ר, שקע ונקודת אור
  4. לשימוש בתנור
  5. שקע למכונת כביסה לפי העדפת הלקוח
  6. קו אספקת חשמל נפרד לדוד חשמלי
  7. קו זינה (ממנו עשויות להתבצע נקודות חשמל נוספות בעתיד) אחד לפחות לכל 40 מ"ר של ריצוף.,

חשוב לציין כי עלות הכנת נקודת חשמל נוספת במהלך הבנייה (בוודאי במהלך הנחת התשתית הראשונית) זולה יותר ועומדת על כ-100 שקלים, כולל עבודה. לכן, מומלץ מאוד לציין מראש היכן וכמה נקודות חשמל רצויות.

עדיף להכפיל מאשר להקטין, שכן, כפי שציינו, הוספת מקור חשמל מאוחר יותר על ידי חשמלאים חיצוניים תעלה לפחות פי שניים ועשויה לדרוש שבירת קיר (שיכולה לגרום לכאב ראש אסתטי).

חשמלאי בקריות – טיפול בכל סוגי תקלות החשמל במקום אחד ! ביצוע מגוון עבודות חשמל במחירים המובילים בארץ! שירות מהיר ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר