מהו ההבדל בין קצר חשמלי לעומס יתר וכיצד ניתן למנוע את שניהם?

תקלות חשמליות נפוצות נחלקות לשתיים עיקריות: עומס יתר וקצר חשמלי.

קצר חשמלי עלול להיגרם ממספר סיבות כגון כבל חשמלי שרוף או מכשיר חשמלי שלא פועל כשורה. 

עומס יתר מתרחש כאשר מספר מכשירים פועלים בו זמנית על אותו מתח חשמלי ועל כן נוצר עומס רב שגורם בסופן של דבר לקריסתו. ניתן לומר שכל עומס יתר גורם לקצר בחשמל, אך לא כל קצר חשמל נוצר בגלל עומס יתר. 

בין אם מדובר באחת מהתקלות הנ"ל, תמיד זה יבוא לידי ביטוי בקפיצה של החשמל באזור מסוים או אפילו בכל הבית. לרוב אי אפשר להחזיר את החשמל לפעולה תקינה עד שמאתרים את הבעיה במדויק ומטפלים בה.

קצר חשמל עומס יתר

כיצד ניתן לאתר את הבעיה ולפתור אותה?

בכדי לאתר את מקור הבעיה יש ראשית לנתק את כל המכשירים החשמליים בבית. לאחר מכן יש להרים את המפסקים בארון החשמל אחד אחרי השני עד לגילוי המיקום בו מתרחשת התקלה. לאחר שמבינים מהו האיזור בו נגרם הקצר או עומס היתר, ניתן לטפל בבעיה באופן עצמאי או להזמין שירות חשמלאי מקצועי ומוסמך.

חשמל זה לא משחק ילדים! אם אין לכם את הידע והכלים המתאימים לטיפול בבעיות חשמל , אסור לכם לנסות לטפל בתקלות באופן עצמאי. במקרה כזה חובה שתזמינו חשמלאי מוסמך שיטפל בבעיה במיומנות ובמקצועיות.

כיצד ניתן למנוע עומס יתר או את הקצר החשמלי הבא?

בכדי להימנע עומס יתר, כל שעליכם לעשות הוא להקפיד על הפעלה נכונה של מכשירי החשמל בבית וכן מתי ולא להפעיל יותר מדי מכשירים במקביל, בטח לא אלו שנחשבים  זוללי אנרגיה, כדוגמת מכונת כביסה, מזגנים ותנור אפיה בו יחדיו. מכשירים זוללי חשמל מומלץ לפזר בכל רחבי הבית בלי להעמיס על שקע אחד. ניתן גם לקנות מכשירי חשמל שהינם חסכוניים באנרגיה.

חשמלאי בקריות – טיפול בכל סוגי תקלות החשמל במקום אחד ! ביצוע מגוון עבודות חשמל במחירים המובילים בארץ! שירות מהיר ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר

מניעה של  קצר חשמלי הינה מעט יותר מורכבת, ולצורך יש עליכם לנקוט במספר פעולות:

  1.  הימנעו כמה שיותר משימוש במפצלים או כבלים מאריכים שאליהם מחוברים מספר רב של מכשירי חשמל.
  2. אל תחברו מכשירים חשמליים גדולים וכבדים לשקעים שמיועדים לשימוש של מוצרי חשמל קטנים. חיבורים שכאלו עלולים לפגום בבידוד של חוטי החשמל בשקע.
  3. אין זה מומלץ לשים מכשירים חשמליים בחללים בעלי לחות גבוהה
  4. מומלץ לבצע בדיקה שנתית שוטפת, כמו גם בדיקה מקיפה מדי 5 שנים.
  5. החליפו מדי 15-20 שנה את כל השקעים בבית שכן אלו מוצרים בעלי בלאי.