שירות בדיקת הארקה

בדיקת הארקה היא קריטית לבטיחותנו ובטיחות הסובבים אותנו, ולכן היא נדרשת לביצוע אחת לתקופה ע"י חשמלאי מוסמך. מה היא בכלל הארקה, ואילו דברים חשובים עלינו לדעת לגבי בדיקת הארקה?

בדיקת הארקה היא קריטית לבטיחותנו ובטיחות הסובבים אותנו, ולכן היא נדרשת לביצוע אחת לתקופה ע"י חשמלאי מוסמך. מה היא בכלל הארקה, ואילו דברים חשובים עלינו לדעת לגבי בדיקת הארקה?

מדוע צריך הארקה?

בצורה הפשוטה ביותר, הארקה היא מעין מערכת בטיחות המותקנת כחלק ממערכת החשמל בכל מקום שבו יש אנשים. מסיבות כאלה ואחרות – חשמל עלול "לדלוף" מתוך המערכת שבה הוא אמור לנוע לשימושנו היום-יומי, ובמצבים כאלו זה עלול להיות מסוכן. החשמל מטבעו – נוטה לפרוק את עצמו לכיוון הקרקע, ולכן הוא עלול "להשתמש" בגוף האדם לצורך נתיב לפריקת מתח. המשמעות של זה היא כמובן התחשמלות, וכאן נכנסת לתמונה מערכת ההארקה.

מהי הארקה?

בעוד מערכת החשמל הבסיסית שאנו מכירים – מורכבת מכבל פלוס (מכונה גם "פאזה") וכבל מינוס (מכונה גם "אפס") הסוגרים יחד מעגל חשמלי, אליהם מצטרף כבל שלישי – הלוא הוא כבל ההארקה. כבל זה מזוהה ע"י צבעי צהוב וירוק, עוביו משתנה בהתאם למתח המעגל החשמלי, והוא חייב להיות מותקן בכל נקודות החשמל בקרבת בני אדם.

Ground Inspection
מהי בדיקת הארקה?

בדיקת הארקה מתבצעת באמצעות מכשיר ייעודי, המודד את רמת ההתנגדות בין הפאזה (כבל הפלוס) ובין ההארקה. החשמלאי ימדוד את ההתנגדות בלוח החשמל הראשי, ולאחר מכן ימדוד אותה גם בנקודות החשמל השונות בבית.

הערכים המתקבלים במכשיר – יאפשרו לחשמלאי להבין האם ההארקה תקינה ובטיחותית.

מתי צריך לבדוק את ההארקה?

ישנם מספר מצבים שבהם רצוי להזמין חשמלאי לצורך בדיקת הארקה:

לפני רכישת דירה – תמיד מומלץ להזמין חשמלאי לבדיקת הארקה, ובייחוד אם מדובר בדירה שנבנתה לפני 1978 – שהיא שנת חקיקת חוק ההארקה.

אחרי שיפוץ – על מנת לוודא שמערכת ההארקה לא נפגעה בעת העבודות.

כשיש סימנים חשודים – כגון שקעים עם סימני שריפה, מפסק פחת שקופץ ללא סיבה, מכשירים מקצרים, ובעיקר – מכשירים המעבירים זרם חשמלי כשנוגעים בהם.

פעם בתקופה – מערכת הארקה חשופה לבלאי, ולכן מומלץ לבצע בדיקה תקופתית פעם ב- 10 שנים בדירות חדשות, ופעם ב- 5 שנים בדירות ישנות.

חברת רוזנפלד – חשמלאים בקריות

אנו בחברת רוזנפלד חשמלאי בקריות מעניקים שירותי חשמלאות מקצועיים מזה שנים רבות, ומתמחים בעבודות חשמל, תיקון תקלות, בדיקות הארקה ועוד. בעת שתחפש וחשמלאי מקצועי ואמין – ישנם מספר פרמטרים שחשוב לשים לב אליהם, על מנת ליהנות מעבודה איכותית ובטיחותית:

icon-1

שירות מקצועי
וחשמלאים מוסמכים

עבודות חשמל הן אינן משחק, והן קריטיות לבטיחות שלנו ושל בני ביתנו! בעת שאתם מזמינים חשמלאי – חשוב לוודא שמדובר בחשמלאי מוסמך, ולא ב"חאפר" שעלול לסכן אתכם. אצלנו בחברת רוזנפלד, תוכלו למצוא אך ורק חשמלאים מורשים ומוסמכים, וכאלו שהם בעלי ניסיון רב!

icon-2

אחריות על
עבודות חשמל

בעוד חלק מהחשמלאים מסירים אחריות לאחר סיום העבודה – אנו מעניקים אחריות על כל עבודות החשמל שלנו, ולכן אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שמדובר בעבודה איכותית, וללא צורך בהוצאות נוספות!

icon-3

שירות אדיב
מסביב לשעון

בחברת רוזנפלד חשמלאי בקריות, אנו מאמינים שחווית הלקוח – היא זו שעושה את ההבדל בינינו ובין חברות אחרות. לכן אנו מעניקים שירות 24 שעות ביממה, ועומדים לצידכם גם כשיש צורך בשירות דחוף!

מעבר למקצועיות הבלתי מתפשרת, החשמלאים שלנו גם יעניקו לכם שירות אדיב ונעים, כך שתצאו עם חוויה טובה בכל מפגש עמנו!

electrician
שירות אדיב 24 שעות ביממה

אנו מבינים כי ישנם מקרים דחופים בהם עולה הצורך לקבל שירות עכשיו, ולא בעוד כמה שעות ולא מחר. חשוב לנו להיות זמינים ללקוחותינו ולתת לכם את השירות הטוב ביותר, ועל כן אנו שמחים לעשות זאת 24 שעות ביממה, באדיבות, בסבלנות ובחיוך!