אין חשמל בבית וכל הפקקים למעלה

אחת מתקלות החשמל השכיחות ביותר היא מצב שבו אין חשמל בבית וכל הפקקים בלוח למעלה. זהו אחד מאותם מצבים מתסכלים ומעיקים. ישנן סיבות אפשריות רבות. המשיכו לקרוא כדי לגלות מה לעשות.

אין חשמל בבית וכל הפקקים למעלה

סיבות אפשריות

  • הנתיך של חברת החשמל נשרף
  • ממסרה פחת התקלקל
  • המפסק הראשי בלוח התקלקל
  • חוט או פס גישור הינם פגומים

אם כך, בעיית אין חשמל בבית וכל הפקקים למעלה יכולה להתרחש מסיבות רבות. כמו כן, שימו לב שישנה גם משמעות לאיזה סוג תשתית חשמל אתם מחוברים: חד פאזי או תלת פאזי.

רשת חד פאזית

לרשת חד פאזית יכולות להיות סיבות רבות לכך שהחשמל אינו זמין בביתכם או בחלק ממנו, גם אם כל התקעים למעלה.

יכול להיות שאחד התקעים נשרף – אם אחד התקעים בפאנל לא יעשה את עבודתו או נהרס, לא יעבור חשמל למעגל ולא יהיה חשמל באותו אזור בבית.

מפסק ראשי או פחת התקלקלו- אם המפסק הראשי או הפחת אינם תקינים, אז לא יהיה חשמל. עם זאת, זה יקרה בכל המקרים ולא רק באחד.

קצר או חוט מנותק או שרוף בקופסת חיבורים- במקרה זה, לא יהיה זרם ללוח ולא יהיה חשמל זמין בשום חלק בביתכם.

רשת תלת פאזית

אתם עלולים להיתקל באחת מתוך התקלות שצויינו מעלה גםק במערכת חשמל תלת פאזית. עם זאת, ישנה סיבה נוספת המאפיינת רק רשת תלת פאזית:

פאזה תקולה- ברשת תלת פאזית זורמים שלושה פאזים. לפעמים אחד מהם מתקלקל. כתוצאה מכך, שלב אחד לא יעבוד וחשמל לא יהיה זמין בחלק השני של הבית.

מה עושים במצב בו אין חשמל וכל הפקקים למעלה?

הדבר הראשון שעליכם לעשות במצב בו אין חשמל וכל הפקקים  למעלה הוא להוריד את כל הפקקים ואז להעלות אותם בחזרה. לעיתים נוצר ניתוק באחד מהמפסקים הראשיים ופעולה זו תפתור את התקלה והחשמל יחזור לביתכם.

במידה ועדיין החשמל לא חזר, עליכם להזמין חשמלאי מורשה ומוסמך אשר יעשה בדיקה מקיפה ויוכל לפתור עבורכם את התקלה במהירות ומקצועיות.