דוד מקצר בהדלקה

כאשר אתם נתקלים בתקלת דוד מקצר בהדלקה זהו חשוב לפעול במהירות. ייתכן שמדובר בתקלה קלה כגון גוף חימום שנשרף, וניתן לתקן אותו במהירות. עם זאת, חשוב לזכור כי דוד שמקצר לא רק משפיע על החשמל אלא גם על אורך חיי הדוד. אז את מי אתם צריכים לזמין? טכנאי דוודים? חשמלאי? מה ההבדל בין דוד מקצר בהדלקה לבין כזה שמתקצר כשיורד גשם? אנו שמחים ששאלת. זהו המדריך השלם לדוד שמקצר.

placeholder

לפני שכירת טכנאי

לפני שאתם מתקשרים לאיש מקצוע כדי לתקן את הדוד, וודאו תחילה שהתקלה אינה נובעת מעומס. כבו את כל המכשירים ונתקו אותם. אם הדוד לא מקצר – אין כל סיבה להזמין איש מקצוע אלא רק להפחית את כמות המכשירים החשמליים הנמצאים בשימוש בזמן שהדוד פועל.  במידה וביצעתם זאת ועדיין הדוד מקצר, אז אכן תצטרכו להזמין בעל מקצוע.

כאשר הדוד מקצר, למי עלי להתקשר?

אם הבדיקה העלתה כי הדוד הוא הבעיה, אז השאלה הבאה היא: את מי עלי להזמין? חשמלאי? טכנאי דוודים? זה תלוי. התשובה תלויה בסיטואציה. למרות שאי אפשר לקבוע איזה רכיב הוא  האחראי מלקצר, יש כמה דרכים שבהן תוכלו לקבל מושג.

כאשר הדוד שמקצר נמצא בתוך הבית, מרבית הסיכויים שתצטרכו להזמין שירות של איש דוודים. הדוד על הגג חשוף לאלמנטים חיצוניים ולכן אם הוא מקצר ייתכן מאוד שאחד מחוטי החשמל של הדוד חשוף וכאשר הוא במגע עם מים הוא מקצר. סכנה זו אינה קיימת כאשר הדוד נמצא בבית. ברוב המקרים, הבעיה תהיה בתוך אחד מחלקי הדוד.

גם אם הדוד שמקצר נמצא מחוץ לבית, עדיין לא בטוח שהבעיה היא חשמלית. כדי לבדוק זאת ליומק, הסתכלו האם יש חוט חשוף או אם אתם מבחינים בנזילה מהדוד. אם הבחנתם באחד מאלה – עליכם להזמין חשמלאי.  אם לא ראיתם אף אחד מאלה המשיכו בבדיקה – כבו את מפסק הטכנאים אשר נמצא ליד הדוד והרימו את החשמל בבית. אם הדוד עדיין מקצר, אזי הבעיה היא חשמלית ולא בדוד עצמו (החשמל לא מגיע לדוד, לכן אין סיבה שיקצר)- גם במקרה זה עליכם להזמין חשמלאי. חשוב ביותר! אם בקופסה בה נמצא המפסק יש מים אל תגעו בו ואל תכבו אותו אלא הזמינו ישר חשמלאי. שילוב של מים וחשמל הוא מאוד מסוכן!

דוד מקצר בהדלקה - כל המקרים הנפוצים

להלן כמה סיבות מדוע הדוד עלול להתקצר: חיווט לקוי, דליפה מדוד, גוף חימום שנשרף, תרמוסטט פגום ותקע חשמלי שאינו יכול לעמוד בעומס. זהו רק קצה הקרחון. כיצד תוכל למצוא את הסיבה לקיצור הדוד כשיש כל כך הרבה גורמים? כיצד קובעים את הסיבה להתקצרות הדוד? כמו דברים רבים אחרים בחיים, דוודים מושפעים מעיתוי. ניתן להשתמש בזמן בו הדוד מפסיק לעבוד כדי לקבוע את מי אתה צריך לשכור, ובמקרים מסוימים הוא יצביע על חומרת הבעיה. להלן פירוט של המקרים הנפוצים ביותר ואת מסקנותיהם בהתאמה.

דוד מקצר לאחר גשם

גשם הוא הסיבה השכיחה ביותר לדוד מקצר. זה כולל את הגשם הראשון שידוע היורה או, כפי שאנו אוהבים לקרוא לזה, מקצר. יתכן והדוד שלך מתקצר ברגע שיורד גשם. זה יכול להיות סימן למגע מים עם חשמל או חיווט שאינו מבודד היטב. יתכן שהדוד שלכם התנהג כך לאורך כל הקיץ, למרות שלא הייתם מודעים לכך. אם זה המצב, האיש שלכם הוא חשמלאי. למרות שטכנאי דוודים רבים מציעים תיקונים של מפסקים וחיווט בדודים שלהם, חשוב לדעת כי חשמלאי מוסמך לבצע תיקונים מסוג זה.

דוד מקצר בהדלקה

הסיבה השכיחה ביותר שהדוד שלכם יפסיק לפעול היא מכיוון שהתחמם מדי. מומלץ להחליף את כל הפלאנג אם הדוד הוא מעל ל-4 שנים ( הפלאנג' הוא התושבת של התרמוסטט וגוף החימום בדוד). האבנית שמצטברת  על הפלאנג' עוברת גם לגוף החימום ובכך מקצרת את תוחלת החיים שלו. 

דוד מקצר אחרי זמן

אם הדוד שלכם מקצר לאחר זמן מה שהוא דולק  זה מקשה לדעת מהו הגורם האחראי לתקלה. ראשית, מומלץ שתבדקו שלא מדובר בעומס מוצרי חשמל. אם לאחר שבדקתם שאכן לא זוהי הסיבה אז ייתכן כי הדוד מקצר בעקבות התרמוסטט תקול  אשר גורם לגוף החימום לחמם יותר מדי ולכן הדוד קופץ.כמו כן, ייתכן שהפקק (המתג בארון החשמל) לא עומד בעומס של הדוד ואתם צריכים להחליפו. סיבה נוספת היא נזילה מהדוד, או שאטם המים בדוד (שיושב על הפלאנג') תקול וצריך להחליף אותו.  אז איך תדעו איזה רכיב תקול, או לפחות איזה בעל מקצוע להזמין?  אם רק המפסק של הדוד קופץ – הזמינו חשמלאי. אם הדוד מקפיץ את החשמל בכל רחבי הבית ואתם לא רואים חיווט חשוף או נזילה מהדוד, עליכם להתקשר לטכנאי דוודים אשר יבדוק את רכיבי בדוד ועל ידי ניסוי וטעייה יול להבין מהו הרכיב התקול.

דוד מקצר אחרי החלפה של גוף חימום

אם הדוד שלכם מיד לאחר שכבר החלפתם גוף חימום, אזי  מרבית הסיכויים שיש פגם בגוף החימום אשר גורם לו לקצר, וייתכן שחיבורי גוף החימום לפלאנג' או לתרמוסטט אינם טובים.